Top Ad 728x90

, ,

380,000 ahli Umno dikeluarkan

Majlis Tertinggi (MT) Umno, semalam membuat keputusan untuk mengeluarkan seramai 380,000 ahli yang tidak dapat dikesan termasuk meninggal dunia menerusi proses pemutihan senarai keahlian.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang juga Presiden Umno, berkata berikutan proses pemutihan itu, jumlah ahli Umno yang dapat disahkan sehingga kini ialah seramai 3,159,484 orang.

Beliau berkata, senarai keahlian baru itu tidak boleh dipertikaikan dan melambangkan kekuatan sebenar Umno.

“Setakat ini, melalui proses pemutihan itu, kita keluarkan lebih kurang 380,000 ahli kerana ada yang tidak dapat dikesan, ada yang meninggal dunia dan sebagainya.

“Jadi jumlah ahli Umno yang dapat disahkan satu persatu ialah 3,159,484 orang,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat MT Umno di Ibu Pejabat Umno di sini, semalam.

Turut hadir, Timbalan Presiden Umno yang juga Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Selain itu, Najib berkata mesyuarat itu juga membincangkan mengenai program Juara Rakyat yang akan dilaksanakan sepenuhnya di peringkat akar umbi mengikut garis panduan yang ditetapkan.

Beliau juga menggesa semua Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri memberi tumpuan penuh kepada program itu supaya jentera parti sentiasa bergerak dengan menepati kumpulan sasaran.

“Bagi penyertaan semua rakyat, saya minta semua pengerusi perhubungan untuk memberi tumpuan supaya jentera kita bukan saja bergerak cergas tapi menepati kumpulan sasar ahli yang begitu ramai,” katanya.

Perdana Menteri berkata, mesyuarat itu juga membuat rumusan hasil keputusan pilihan raya kecil Parlimen Sibu, baru-baru ini dengan menilai kekuatan dan kelemahan parti.

Najib berkata, walaupun pilihan raya itu membabitkan Barisan Nasional (BN) di Sarawak, namun Umno perlu ambil tahu sebab mereka bergantung kepada kekuatan rakan dalam BN khususnya di Sarawak.

Bagaimanapun, beliau berkata, pihaknya tidak bercadang untuk membicarakan kelemahan atau kekuatan parti itu secara terbuka sebaliknya menjadikan hasil keputusan itu sebagai panduan untuk muhasabah diri.

“Ada kekuatan dan kelemahan kita, tapi kita tak akan sebut secara terbuka, biarlah melalui proses dalaman yang wajar dilalui parti kita, proses muhasabah lebih menguntungkan jika dibuat secara dalaman daripada diluahkan secara terbuka,” katanya.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90