Top Ad 728x90

, ,

Mad Men ungguli Anugerah Emmy ke-62

LOS ANGELES, Amerika Syarikat (AS) - Siri televisyen Mad Men memenangi siri drama terbaik pada Anugerah Emmy ke-62 kelmarin manakala Modern Family dipilih menjadi rancangan komedi terbaik.

Siri Mad Men yang menceritakan tentang kisah sebuah agensi pengiklanan pada tahun 1960-an, memenangi anugerah berkenaan untuk tahun ketiga berturut-turut.

Menyingkap kisah lucu tiga keluarga di AS, Modern Family mengetepikan juara tahun lalu, 30 Rock untuk dinobatkan sebagai siri komedi terbaik.

Filem televisyen, Temple Grandin yang menyorot ketabahan seorang pesakit autism wanita, turut cemerlang apabila membolot tiga anugerah pada malam itu.

Bintang Temple Grandin, Claire Danes dinamakan aktres terbaik untuk siri mini dengan rakannya, Julia Ormond memenangi kategori pelakon pembantu wanita terbaik manakala seorang lagi pelakon filem itu, David Strathairn meraih anugerah pelakon lelaki terbaik.

Bintang-bintang Hollywood membanjiri Teater Kodak di sini kelmarin bagi menjayakan acara gilang gemilang yang memberi pengiktirafan kepada para penggiat dalam industri televisyen di negara itu

Drama komedi muzikal Glee yang julung kalinya dicalonkan untuk Emmy dengan 19 pencalonan hampa apabila cuma memenangi dua anugerah.

Turut menang pada malam itu termasuk filem epik Perang Dunia Kedua, The Pacific sebagai siri mini unggul dengan mengalahkan 101 pencalonan lain pada tahun ini.

Filem tersebut diterbitkan oleh aktor veteran, Tom Hanks dan menampilkan Steven Spielberg sebagai pengarah.

- AFP

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90