Top Ad 728x90

,

PRK Merlimau: Roslan Lawan Yuhaizad


Calon Barisan Nasional (BN), Roslan Ahmad (dua, kanan) dan calon PAS, Yuhaizad Abdullah mengangkat tangan bersama selepas diumumkan sebagai calon yang bakal bertanding pada proses penamaan calon Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau di Politeknik Merlimau, Melaka, Sabtu. Turut sama isteri Roslan, Zalifah Omar (kanan) dan isteri Yuhaizad, Shakila Mohamad. - Foto BERNAMA


JASIN: Seperti dijangka Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau menyaksikan pertembungan satu lawan satu antara calon Barisan Nasional (BN), Roslan Ahmad dan calon PAS, Yuhaizad Abdullah.

Pengurus Pilihan Raya DUN Merlimau, Roslan Eusoff ketika mengumumkan pengesahan pencalonan itu berkata, Timbalan Ketua Pemuda PAS Melaka, Yuhaizad menyerahkan borang pencalonan pada pukul 9.05 pagi diikuti Roslan yang juga Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Jasin dua minit kemudian.

"Sebanyak tiga bantahan dikemukakan tetapi ditolak oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)," katanya Pusat Penamaan Calon di Politeknik Merlimau, di sini Sabtu.

Roslan berkata, sebanyak tujuh pusat mengundi akan dibuka pada hari pengundian 6 Mac ini.Dewan Platinum Politeknik Merlimau ditetapkan sebagai pusat penjumlahan undi rasmi/pengiraan semula undi.

Proses penamaan calon itu berjalan lancar dalam cuaca cerah sehingga pengumumuman yang layak bertanding dibuat.

Sementara tiada kejadian yang diingini berlaku di kalangan ribuan penyokong BN dan PAS yang berhimpun di luar politeknik.

Kerusi DUN Merlimau kosong ekoran kematian wakil rakyatnya, Datuk Mohamad Hidhir Abu Hasan dari UMNO pada 20 Januari lalu. SPR menetapkan 6 Mac adalah hari pembuangan undi.

Mengikut Daftar Pemilih Induk (DPI) yang telah dikemaskini sehingga 20 Januari 2011, kawasan berkenaan mengandungi 10,679 pemilih berdaftar yang terdiri daripada 10,643 pemilih biasa dan 36 pemilih pos di DUN Merlimau dengan pengundi Melayu sebanyak 64.1 peratus, Cina (20.84 peratus), India (14.67 peratus) dan lain-lain bangsa (0.39 peratus).

Berdasarkan komposisi mengikut kaum, terdapat 6,850 orang pengundi Melayu, 2,225 orang (Cina), 1,569 (India) dan lain-lain 37 orang.

- MSTAR 26/02/2011

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90