Top Ad 728x90

Takwin Sekolah 2013 - Lebih Banyak Hari Bersekolah Pada Tahun 2013

 Ibu bapa yang ingin membawa anak-anak bercuti pada tahun depan harus ingat bahawa lebih banyak hari mereka berada di sekolah berbanding tahun ini.

Sebanyak 205 hari bersekolah iaitu dua hari lebih daripada tahun ini. Pelajar juga akan mendapat cuti yang pendek dengan 84 hari cuti tahun depan berbanding 87 hari tahun ini.

Pesta Menuai dan Gawai iaitu Mei dan Jun bertepatan dengan cuti pertengahan tahun manakala Hari Raya Aidilfitri yang dijangka jatuh pada cuti semester dua minggu pada bulan Ogos.

Kalendar sekolah tahun depan, seperti yang ditunjukkan di laman web Kementerian Pelajaran, menunjukkan bahawa pelajar kembali ke sekolah pada 2 Januari di semua negeri kecuali Kedah, Kelantan dan Terengganu, di mana kelas bermula sehari awal.

Pihak sekolah juga boleh memohon empat hari cuti Peristiwa yang tidak perlu diganti.

Mereka juga boleh memohon cuti ganti (cuti gantian), yang tertakluk kepada kelulusan oleh masing-jabatan pendidikan negeri.

Cuti akhir tahun akan bermula pada 15 November tahun depan, kecuali di Kedah, Kelantan dan Terengganu di mana cuti bermula sehari lebih awal.

- MSTAR

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90