Top Ad 728x90

, ,

1.9 juta baucar saringan kesihatan PERKESO diedar

Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) telah selesai menghantar baucar saringan kesihatan percuma kepada 1.9 juta pencarum sektor swasta yang layak dalam skim baharu itu yang diumumkan menerusi Bajet 2013.

Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif (Operasi) Perkeso, Datuk Mohammed Azman Aziz Mohammed berkata, pihaknya memperuntukkan RM200 juta di bawah skim yang baru dimulakan dan akan dilaksanakan sepenuhnya mulai 1 Februari ini.

Di bawah skim itu, pencarum Perkeso yang berumur 40 tahun ke atas layak menjalani ujian saringan kesihatan percuma bagi mengesan penyakit tidak berjangkit seperti darah tinggi, diabetes, kanser dan masalah jantung.

Mohammed Azman memberitahu, ujian saringan itu meliputi pemeriksaan fizikal, profil darah, ujian air kencing dan bagi wanita ujian pap smear dan mamogram yang dilakukan oleh doktor panel.

Mereka yang belum menerima baucar percuma itu diminta menghubungi talian 03-4252 1258, 03-4252 5089 atau pejabat Perkeso terdekat untuk mendapatkan maklumat lanjut.


0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90