Top Ad 728x90

Kadar elaun tetap perumahan naik

Kadar elaun tetap perumahan naik

PUTRAJAYA - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan kenaikan kadar terendah elaun imbuhan tetap perumahan kakitangan awam daripada RM180 kepada RM300 berkuatkuasa pada 1 November 2015.

Beliau berkata, kadar baharu yang diumumkan itu akan membabitkan 1.1 juta kakitangan awam gred 41 ke bawah selain melibatkan implikasi kewangan negara sebanyak RM1.04 bilion setahun.

Bagi kakitangan awam yang mendiami kuarters dan mereka selama ini tidak menerima faedah elaun perumahan juga akan menerima bayaran 25 peratus daripada kadar baharu imbuhan tetap perumahan yang baharu ini.

Beliau berkata demikian ketika menyempurnakan Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ke-14 (MAPPA XIV) bertemakan Mendepani Realiti Baharu Negara: Pertumbuhan Melalui Produktiviti dan Inovasi di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Sumber : Utusan

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90