Buku Menjual Perkhidmatan Di Internet
Tajuk Buku: Menjual Perkhidmatan Di Internet
3 langkah untuk menjana wang dan membina perniagaan Internet yang berjaya
Buku ini menerangkan teknik-teknik untuk menjual perkhidmatan anda di Internet dengan hanya melalui tiga langkah mudah. Ia memberikan tip-tip seperti cara-cara meningkatkan keyakinan pelawat terhadap laman web anda dan teknik-teknik mempromosikan laman web perkhidmatan anda.
Pengarang:
Osman Affan merupakan seorang professional trainer di dalam bidang Motivasi dan Kemahiran Belajar. Beliau juga telah ditauliahkan oleh Irfan Khairi Sdn Bhd sebagai seorang Certified Internet Business Trainer. Respon yang diterima untuk kursus motivasi beliau telah berlipat ganda sejak beliau menggunakan Internet untuk mempromosikan perkhidmatan beliau. Laman web beliau www.OsmanAffan.com merupakan contoh terbaik mengenai bagaimana anda boleh menjual perkhidmatan anda di Internet.
LANGKAH 1: TINGKATKAN TAHAP KEPERCAYAAN
Bahagian 1: Membina identiti perkhidmatan anda
Bahagian 2: 7 tip meningkatkan kepercayaan
Tip# 1 Tunjukkan bahawa anda seorang pakar
Tip# 2 Wujudkan keperluan diminda pelanggan
Tip# 3 Utarakan masalah
Tip# 4 Cipta keunikan
Tip# 5 Tonjolkan kebaikan
Tip# 6 Pujuk emosi, bukan fikiran logik pelanggan
Tip# 7 Kaitkan perkhidmatan anda kepada sesuatu yang sedia ada dipercayai
LANGKAH 2: BINA LAMAN WEB
Pengenalan
Nama domain (domain name)
Sewa ruang diInternet (web hosting)
Merekacipta laman web (web design)
Menerima bayaran di Internet
LANGKAH 3: TARIK PELAWAT
Pengenalan
Hebahkan tentang laman web anda
Tarik pelawat untuk masuk ke laman web anda
Kumpul e-mel pelawat laman web anda
Kesimpulan bagi ketiga-tiga langkah memasarkan perkhidmatan anda di Internet
TOPIK KHAS: 7 TIP MENTALITI USAHAWAN INTERNET
Pengenalan
Tip# 1 Mengesan peluang melalui matlamat
Tip# 2 Hapuskan halangan minda
Tip# 3 Tingkatkan kebolehan belajar
Tip# 4 Keluar dari zon selesa
Tip# 5 Bina jambatan ilmu
Tip# 6 Melabur untuk minda
Tip# 7 Bersyukur