Top Ad 728x90

, ,

Wad ICU Hospital Sultanah Aminah terbakar

Wad ICU Hospital Sultanah Aminah terbakar



Enam pesakit yang dirawat di wad Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Aminah (HSA) di sini mati rentung atas katil masing-masing apabila wad yang terletak di tingkat dua bangunan hospital itu terbakar semalam.

Dalam kejadian pada pukul 9 pagi itu, tiga mangsa yang cedera melibatkan dua daripada lapan jururawat yang bertugas di wad tersebut dan seorang pelatih fisioterapi.

Pesakit-pesakit yang terkorban ialah K. Logeswaran, 20, Choo Lin Fong, 37, Toh Ah Wah, 60, Yusof Hassan, 53, M. Kaliama, 23, dan C. Neeramaladevi, 24. Dua jururawat yang cedera dikenali sebagai Nurul Ain dan Suhaili manakala pelatih fisioterapi yang dikenali sebagai Shafiqah turut cedera.

Kebakaran yang memusnahkan wad ICU di hospital berusia 134 tahun itu amat mencemaskan apabila ratusan pesakit, jururawat, doktor, petugas pentadbiran dan tukang cuci berpusu-pusu menuruni tangga meninggalkan bangunan tersebut.

- Kosmo!

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90