Isnin, April 11, 2011

Kaki kanak-kanak tersepit eskalator


IPOH 9 April - Seorang kanak-kanak lelaki terpaksa menahan kesakitan hampir sejam apabila kaki kirinya tersepit pada eskalator di sebuah pusat beli-belah terkenal di bandar raya ini petang ini.

Kejadian berlaku pukul 3.30 petang ketika mangsa, Saiful Raziq Hamzah, 7, datang ke pusat beli-belah itu bersama keluarganya.

Kanak-kanak itu dikatakan berada di belakang ibu dan abangnya ketika turun menggunakan eskalator untuk ke tingkat bawah pusat beli-belah tersebut.

Ibu mangsa, Siti Rohaya Mahadi, 41, berkata, dia hanya menyedari keadaan anaknya itu apabila mendengar jeritan mangsa.

"Ketika kami berada di atas tangga itu, tiba-tiba anak saya menjerit kesakitan kerana kaki kirinya tersepit di bahagian dinding eskalator.

"Terkejut melihat keadaan itu, saya menjerit meminta pertolongan orang ramai dan pihak pengurusan pasar raya," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini, hari ini.

Siti Rohaya berkata, dalam keadaan cemas, dia cuba menenangkan anaknya namun kesakitan yang dialami menyebabkan mangsa menjerit sekuat hati.

"Saiful menjerit sambil menangis kerana sakit. Mujur ada pengunjung yang bertindak pantas menekan butang eskalator menyebabkan ia berhenti serta-merta," katanya.

Tambahnya, usaha mengeluarkan kaki kanak-kanak tersebut gagal sehinggalah sepasukan anggota Jabatan Pertahanan Awam tiba untuk membantu.

Kanak-kanak itu akhirnya berjaya diselamatkan kira-kira setengah jam kemudian dan dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini untuk menerima rawatan.

- MINGGUAN MALAYSIA

0 Comments:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.

Recent Posts