Top Ad 728x90

,

Zaid terima kalah, dakwa pilihan raya tak bersih

KUALA KUBU BHARU: Calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim, menerima kekalahannya pada pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor, tetapi mendakwa sistem pilihan raya di negara ini tidak adil dan bersih.

Katanya, walaupun tewas pada pilihan raya kecil itu, beliau menerimanya dengan hati terbuka dan menyifatkan ia sebagai adat dalam pertandingan akan ada pihak kalah dan menang.

“Saya berpuas hati dengan jentera parti termasuk daripada Pas dan DAP yang sudah bekerja secara bersungguh-sungguh berkempen untuk saya,” katanya di hadapan kira-kira 200 penyokongnya selepas pengumuman keputusan pilihan raya kecil itu, malam tadi.

Hadir sama pada majlis itu, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim; Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Pengarah Strategik PKR, Tian Chua.

Bagaimanapun, penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim, tidak kelihatan.

Zaid yang juga bekas menteri Kabinet menjadi pertaruhan PKR untuk mempertahankan kerusi Parlimen Hulu Selangor, tewas kepada calon BN, P Kamalanathan dengan majoriti undi 1,725 undi.

Sementara itu, Khalid berkata, kemenangan BN menjadi cabaran kepadanya untuk terus bekerja dengan lebih kuat dan akan memberi tumpuan terhadap pengundi di kawasan Felda kerana PKR gagal meraih sokongan di kawasan berkenaan.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90