Top Ad 728x90

PointDraw - Mudah dan pelbagai guna


Bagi meningkatkan pembelajaran, syarikat pengeluar bahan multimedia terkemuka, BenQ memperkenalkan projektor yang sesuai dengan persekitaran pembelajaran masa kini.

Justeru, menerima projektor BenQ MP780 ST untuk diuji guna memang sesuatu mengujakan bagi penulis mengalami sendiri kelebihan projektor PointDraw berkenaan.

Projektor berkenaan istimewa dengan sistem PointDraw dengan pen interaktif, dilengkapi dengan papan interaktif, pembesar suara yang memaksimumkan penggunaan ruang di dinding bilik darjah dengan membenarkan pengguna untuk menunjukkan, melukis dan menulis apa saja di permukaannya.

Pihak BenQ ada mengatakan projektor MP780 ST pasti mendapat tempat di hati bukan saja menarik perhatian pelajar untuk belajar malah memudahkan guru mengajar.

BenQ MP780 ST menggunakan antara muka ultra-intuitive, tidak seperti sistem pen interaktif tradisional kerana pennya tidak perlu ditentu ukur sebelum digunakan semula.

Pemasangan pantas secara plug-and-play membolehkan sambungan antara BenQ MP780 ST dengan komputer riba atau komputer meja.

Selepas itu pengguna boleh terus menggunakannya sama ada untuk melukis atau menulis pada permukaan licin tanpa memerlukan papan putih atau skrin berasingan.

BenQ MP780 ST dan sistem PointDraw sesuai dengan apa saja sistem operasi yang menyokong tetikus USB standard.

Selain itu ia juga membolehkan paparan skrin besar, integrasi dan berkongsi hampir semua perisian atau kandungan digital yang boleh dilihat di monitor komputer.

Fungsi pen PointDraw dalam projektor BenQ MP780 ST menunjukkan ciri butang yang berfungsi sama seperti butang tetikus sebelah kiri.

Ini akan membolehkan pengguna untuk memberikan kesan yang sama sebagaimana yang ditawarkan oleh butang tetikus sebelah kiri.

Selain itu sistem PointDraw membenarkan pengguna menconteng sejauh lapan meter daripada permukaan.

BenQ MP780 ST juga mempunyai Q Draw Interactive Software yang meningkatkan fungsi dengan beberapa pilihan melukis termasuk jenis pen yang berlainan, empat warna dakwat, beberapa ketebalan garisan, jadual dan keupayaan carta, pemilihan bentuk, senario skrin lawak dan beberapa widget yang berguna.

Ia akan membenarkan pengguna merekodkan seluruh pembelajaran yang ditulis atau dilukis dengan pen PointDraw.

BenQ MP780 ST membenarkan pengguna mencipta sendiri ruang projektor interaktif bermula dengan 48 inci sehingga 300 inci bagi memaksimumkan ruang dinding bilik darjah.

Berat hanya 2.6 kg ditambah dengan beberapa ciri projektor BenQ MP780 ST dam pembaca USB bersepadu bagi projektor PC, fungsi komputer meja mudah alih dan dua pembesar suara bina dalam berkuasa 10Watt.

BenQ MP780 ST PointDraw juga menawarkan pilihan sambungan HDMI v1.3, Composite, S-Video, D-Sub, mikrofon USB, L/R audio, stereo mini jack, port RJ45 dan RS232.

Selain itu projektor berkenaan juga dilengkapi dengan keupayaan 3D stereoskopik serta ciri-ciri kos penyelenggaraan rendah termasuk teknologi penapis bebas DLP bagi warna yang konsisten, kawalan satu kabel LAN dan paparan bagi tinjauan produk.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90