Top Ad 728x90

, ,

Cara Tutup akaun Facebook dalam telefon bimbit

SOALAN:

Bagaimana cara untuk menutup akaun Facebook dalam telefon bimbit kerana setakat ini ia tiada berfungsi apa-apa pun pada saya?

Untuk makluman, tiap-tiap minggu nombor 32665 telah menghantar mesej untuk update expire dan tiap kali dihantar pasti dikenakan bayaran RM1.

JAWAPAN:

Terima kasih kembali di atas soalan tersebut. Ada beberapa cara untuk menghentikan perkhidmatan Facebook menggunakan telefon bimbit ini.

Kaedah pertama menggunakan kembali sistem pesanan ringkas atau SMS. Taipkan perkataan OFF pada telefon bimbit anda dan hantar mesej tersebut ke nombor 32665 tersebut.

Seterusnya, pihak Facebook akan menghantar mesej kembali ke telefon bimbit tersebut bagi status perkhidmatan Facebook anda di telefon bimbit telah ditamatkan atau OFF.

Bagi melihat kembali konfigurasi penggunaan SMS ini dalam perkhidmatan Facebook, sila ke alamat URL yang berikut:-

http://www.facebook.com/mobile/?texts

Pastikan anda pergi ke laman web Facebook. Seterusnya masukan login dan kata laluan bagi akaun Facebook. Setelah berjaya masuk ke akaun Facebook tersebut, pergi ke menu Account Setting.

Dalam menu Account Setting, pergi ke tab Mobile. Seterusnya, ubah konfigurasi telefon bimbit anda kepada OFF. Selain daripada itu, nombor telefon tersebut juga boleh dibuang terus daripada ruangan konfigurasi dengan menekan butang REMOVE di tepi nombor telefon tersebut.

Bagi melihat konfigurasi telefon bimbit dalam akaun Facebook, sila ke alamat URL yang berikut:-

http://www.facebook.com/mobile/?settings

Sekiranya tidak berjaya, boleh menutup terus akaun Facebook tersebut seperti yang telah dibincangkan dalam ruangan ini atau hubungi pihak Facebook dengan menyatakan masalah yang dihadapi dengan akaun Facebook.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90