Top Ad 728x90

, ,

Pelajar UPSI hadapi masalah kemurungan

Pelajar perempuan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) yang maut selepas terjatuh dari bangunan lima tingkat di kampus itu, kelmarin, menghadapi masalah kemurungan sebelum memasuki universiti sehingga ada kala terpaksa ditemani ahli keluarganya sepanjang berada di kampus.

Sehubungan itu, Timbalan Naib Canselor, Hal Ehwal Pelajar dan Alumni UPSI, Datuk Dr Junaidi Abu Bakar, menafikan pelajar berkenaan menghadapi masalah akibat tekanan pembelajaran atau terkena gangguan makhluk halus di kampusnya.
“Arwah bukan menghadapi masalah ketika berada di UPSI, sebaliknya sebelum masuk universiti ini lagi.
“Sebelum ini tidak pernah ada kes pelajar menghadapi masalah akibat diganggu makhluk halus di universiti ini.

“Jika ada pelajar bermasalah, biasanya kita akan merujuk individu terbabit ke Bahagian Kaunseling dan menghubungi ahli keluarganya untuk membantu,” katanya ketika dihubungi, di Tanjong Malim, semalam.

Akhbar semalam melaporkan Fatimah Mina Md Juferi, 22, dari Bakri, Muar, ditemui mati di tingkat bawah bangunan E-Learning dengan kesan luka di beberapa bahagian badan, termasuk patah rusuk kiri dan kanan, kaki kanan serta bahu kiri dan kanan.

Mayat pelajar tahun dua Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Awal Kanak-kanak itu ditemui lengkap berpakaian dan bertudung oleh beberapa pelajar yang kebetulan melalui kawasan itu.

Junaidi sebelum ini dilaporkan berkata, arwah difahamkan mempunyai sejarah diganggu makhluk halus dan dikatakan sedang mengikuti beberapa rawatan perubatan tradisional serta Islam bagi mengatasi masalahnya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tanjung Malim, Superintendan Othman Nayan, berkata siasatan polis mendapati tiada unsur jenayah atau orang kedua terbabit dalam kematian pelajar berkenaan.

Katanya, laporan bedah siasat juga mendapati punca kecederaan dialami mangsa sehingga menjurus kepada kematiannya adalah akibat terjatuh dari bangunan tinggi.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90