Top Ad 728x90

, , , ,

Setel kini boleh diguna di Petronas seluruh negara






Aplikasi Setel untuk mengisi minyak di Petronas kini diperluaskan di seluruh negara. Download aplikasi Setel di telefon bimbit anda. Masukkan kod : bvxeh untuk terima kredit RM5 percuma.

Petronas Dagangan Bhd menyasarkan aplikasi pembayaran elektronik bagi pembelian bahan api miliknya, Setel boleh digunakan di semua stesen Petronas seluruh negara menjelang suku tahun akan datang.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Azrul Osman Rani, berkata Setel ketika ini sudah disediakan di lebih 700 stesen Petronas seluruh negara dengan rekod transaksi lebih tiga juta.

Beliau berkata, rangkaian aplikasi itu mendapat maklum balas yang positif daripada pelanggan dan menjadi antara aplikasi utama paling banyak dimuat turun pada tahun kewangan yang lalu.

“Stesen Petronas seluruh Malaysia ketika ini berjumlah lebih 1,000 dan aplikasi Setel ini juga disasarkan ada disediakan di lebih 1,000 stesen.

“Namun, aplikasi ini tidak dapat meliputi seluruh kawasan rangkaian stesen kami kerana ada antaranya di luar bandar, memerlukan sedikit masa bagi tujuan pelaksanaan.

“Kami juga optimis dengan peningkatan jumlah stesen yang boleh menggunakan Setel ini, jumlah transaksi juga akan meningkat dan ia mampu menyumbang kepada pendapatan kumpulan,” katanya selepas Pelancaran Setel Seluruh Malaysia di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, Azrul berkata, syarikat sentiasa memberi fokus dalam memastikan pelanggan Petronas menikmati pengalaman jauh lebih baik menerusi penggunaan Setel dalam pembayaran untuk pembelian bahan api di stesen Petronas.

Setel yang diperkenalkan pada 2018 adalah aplikasi mudah alih pembayaran elektronik pertama di Asia Tenggara membolehkan pengguna membuat pembelian bahan api dari kenderaan mereka sendiri.

Menerusi aplikasi itu, pengguna tidak perlu turun dari kenderaan untuk pembelian bahan api sebaik tiba di stesen Petronas sebaliknya hanya melakukan pembayaran menggunakan aplikasi terbabit yang berpaut terus dengan pam minyak di stesen terbabit.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Setel, Iskandar Ezzahuddin berkata, aplikasi itu juga turut mempunyai pelbagai fungsi baharu seperti pembelian barangan di rangkaian Kedai Mesra Petronas.

Beliau berkata, pembelian melalui aplikasi itu memudahkan pelanggan dan Petronas Dagangan menyediakan Setel Pit Stop bagi memudahkan pelanggan mengambil pesanan mereka secara pandu lalu.

Malah, Setel juga bekerjasama dengan Media Prima Bhd menyediakan fungsi undian bagi Anugerah Juara Lagu ke-34 (AJL34).

“Pengguna Setel boleh mengundi artis dan lagu pilihan mereka untuk AJL34 dan berpeluang untuk memenangi baucar bahan api bernilai RM1,000 untuk 100 pelanggan bertuah.

“Ini adalah Anugerah Pilihan Peminat dan ia boleh diundi melalui aplikasi Setel,” katanya.




0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90