Top Ad 728x90

, ,

Santan dijangka buka lebih 100 cawangan menjelang tahun 2022

santan food

 


Syarikat makanan dan minuman (F&B), Santan, bakal mengembangkan rangkaian restorannya ke pasaran global bermula dengan Shenzhen, China dan United Kingdom pada suku pertama tahun depan.

Jenama bawah AirAsia Group itu turut menyasarkan pasaran Filipina dan Indonesia, namun masih meneliti lokasi sesuai dan situasi pandemik Covid-19 yang telah melambatkan proses pengembangan tersebut.

Pengurus Besar Santan, ­Ca­therine Goh berkata, pihaknya menyasarkan pembukaan lebih 100 cawangan di seluruh negara pada tahun 2022 berbanding 15 cawangan buat masa ini.

“Santan akan membuka lima lagi cawangan baharu tahun ini, malah kami telah menerima le­bih 1,000 pertanyaan untuk be­kerjasama membuka cawangan baharu.

“Memandangkan Santan sudah mendapat sijil pendaftaran francais rasmi oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP), maka kami komited untuk meluaskan lagi rangkaian melalui platform francais dengan fi serendah RM50,000.

“Selain membantu usahawan muda untuk menceburi industri F&B, pembukaan 20 restoran tahun ini membuka ratusan peluang pekerjaan seperti kakita­ngan kaunter hadapan dan pe­ngurusan restoran,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar yang diadakan bersempena penyampaian sijil francais Santan di sini semalam.

Turut hadir Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Alexander Nanta Linggi.

Timbalannya, Datuk Rosol Wahid; Pengerusi Eksekutif Kumpulan AirAsia, Datuk Kamarudin Meranun; Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia, Tan Sri Tony Fernandes dan Presiden ­AirAsia Digital, Aireen Omar turut hadir.

Menurut Catherine, pihaknya turut menyasarkan pembukaan cawangan pertama di Sabah dan Sarawak menjelang suku pertama 2021.

Sementara itu, Tony berkata, operasi Santan dijangka ­me­n­yumbang sekitar 15 peratus kepada perolehan Kumpulan dalam tempoh tiga tahun.

Sumber : Kosmo!

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90