Top Ad 728x90

Punca isteri sukar mengandung??

ROSMAWATI AHMAD

Zaman moden kini ramai para isteri yang bekerja menambah pendapatan
keluarga. Kewangan keluarga semakin meningkat namun seiring dengannya
pula ialah peningkatan kesukaran untuk mendapatkan zuriat dalam bahasa
mudah ialah susah untuk mengandung.
Bila timbul masalah ini, doktor pakar sakit puan sangat beruntung
kerana mendapati bilangan mereka yang ingin berurusan begitu ramai
sekali. Kos rawatan yang dikenakan pula ada yang melibatkan puluhan
ribu ringgit dan itu pun belum pasti akan mengandung. Jadilah wanita
tersebut sebagai bahan ujikaji yang diberikan ubat ini dan itu serta
pelbagai rawatan kesuburan lainnya.
Masalah menemui doktor sakit puan ini tidak begitu memudharatkan
sekadar memudharatkan kewangan. Yang akan saya ceritakan ini lebih
memudharatkan lagi. Bagi yang putus asa dengan rawatan doktor dan
alternatif yang lebih mudah dan murah, ramai di antara mereka yang
mengalami masalah ini menemui bomoh, dukun dan tukang urut sebagai
usaha untuk mendapatkan anak ? mengandung. Inilah yang lebih parah
kerana menemui dukun dan bomoh ini sebenarnya adalah permulaan kepada
azab yang lebih besar dari Allah kerana telah mensyirikkanNya.
Salah seorang jiran saya sejak kebelakangan ini hampir setiap tahun
menerima menantu. Sehingga kini 3 orang anaknya telah selamat
melangsungkan perkahwinan mereka. Namun apa yang menyedihkan sekali
ialah sehingga kini jiran saya ini belum mendapat pangkat datok kerana
anak dan menantu mereka ini masih belum mengandung.
Di tempat kerja saya pula ramai pasangan yang lebih sepuluh tahun
kahwin masih belum mendapat anak dan beberapa orang lain pula sudah
lima tahun berkahwin juga masih belum mendapat anak. Ada seorang hamba
Allah tu apabila saya nasihatkan agar semoga mudah mengandung begitu
sombong sekali menolak nasihat saya dengan mencebikkan muka namun
hakikatnya ialah sehingga saat ini beliau masih belum mengandung.
Pada hari raya aidilfitri lalu saya telah dikunjungi pasangan suami
isteri rakan setugas saya. Dalam pertemuan tersebut sempatlah mereka
mengadukan masalah mereka iaitu walaupun sudah lebih setahun
berkahwin, isterinya masih belum mengandung. Kira-kira sebulan lepas
iaitu kira-kira tiga bulan selepas kunjungan di aidilfitri sewaktu
berselisih ditempat kerja, dengan begitu gembira suami pasangan ini
mengucap kesyukuran dan terima kasih kerana isterinya baru disahkan
mengandung. Alhamdulillah setelah kira-kira 3 bulan mengamalkan
nasihat yang diberikan, isterinya telah mengandung.
Satu ketika sewaktu saya membeli belah dipasar raya Extra, saya merasa
begitu sedih melihatkan seorang perempuan yang saya jangka seorang
isteri sedang memasukkan jeruk anggur ke dalam bekas plastik.. Saya
merasa sedih kerana ini bakal menyusahkan perempuan ini untuk
mengandung. Saya memberanikan diri untuk mendekati wanita ini dan mula
bertanya "suka makan jeruk?"
"Memang kegemaran saya" jawab wanita ini.
"Sudah berkahwin?" saya menambah.
"Sudah 3 tahun" wanita ini menjawab. Tepat seperti jangkaan saya
bahawa wanita ini sudah berkahwin.
"Berapa orang anak?" saya menyoal untuk mendapatkan kepastian
hipotesis awal saya.
Seperti yang saya jangkakan wanita ini menjawab " belum dapat anak lagi".
Selepas mendapat fakta yang dikehendaki saya pun memulakan sesi
nasihat semoga kelak beliau mendapat anugerah anak termasuklah
memberhentikan tabiaat memakan jeruk yang baru sahaja dibeli. Semoga
Allah memberikan wanita ini zuriat dari anak yang soleh..
Semoga Allah memberikan zuriat (mengandung dan melahirkan anak),
amalkanlah nasihat berikut:

Elakkan:
- Minum coca cola, pepsi cola, minuman bergas
- Makan junk food,
- Segala jeruk kering seperti asam boi dan jeruk basah seperti jeruk
mangga dan ceremai.
- Makan makanan fast food seperti KFC, Mc Donald dan piza.
- Makan burger dan naget
- Makan jambu batu.

Suami pula dikehendaki meminum susu lembu tepung fullcream atau susu
segar. Kalau merokok perlu berhentikan tabiaat ini.Tidak ketinggalan
dari petikan akhbar hari ini, si isteri juga kena minum susu lembu
sama ada dalam bentuk tepung fullcream atau susu segar.
Coca cola dan Pepsi Cola was invented by American Jews dengan satu
objektif iaitu untuk merosakkan kesuburan manusia. Itulah sebabnya
mereka begitu bersungguh-sungguh memasarkan produk ini diserata dunia.
Namun ironinya ialah dinegara mereka sendiri iaitu Israel, produk Coca
Cola dan Pepsi Cola tidak ada dijual kerana sememangnya mereka ingin
meramaikan bangsa Yahudi.
Namun apa yang penting sekali sebelum melaksanakan tip atau petua ini
ialah mendapat redha Allah.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90