Top Ad 728x90

,

Semua sayap parti kekal - Abdullah

UMNO tidak akan membubarkan semua sayap parti walaupun langkah itu boleh mengurangkan politik wang, kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Perdana Menteri berkata, ini kerana ketiga-tiga sayap parti iaitu Pergerakan Pemuda, Wanita, Puteri adalah penting kepada parti dan perlu dikekalkan.

"Masalah yang ada hubung kait dengan politik wang, boleh diambil pendekatan-pendekatan lain.

(Bubar sayap parti) pandangan Tengku Ahmad Rithauddeen.

"Pandangan saya adalah penting bagi UMNO mengekalkan Pergerakan Puteri, Putera, Pemuda dan Wanita," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Pelan Tindakan Desa di Sekolah Menengah Kebangsaan Ayer Kuning di sini hari ini.

Hadir sama, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib; Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi; Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Mohd. Sidek Hassan; dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perak, Datuk Seri Mohd. Tajol Rosli Ghazali.

Semalam, Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail mahu organisasi UMNO disusun semula iaitu dengan membubarkan kesemua sayap parti termasuk Putera UMNO.

Beliau yakin, langkah itu mampu membanteras gejala politik wang yang kini berleluasa terutama pada musim pemilihan parti.

Abdullah yang juga Presiden UMNO menegaskan, UMNO menyedari masalah politik wang yang melanda parti itu tetapi penyelesaiannya bukan menerusi pembubaran sayap-sayap terbabit.

"Saya memahami mengapa dia (Tengku Rithauddeen) buat demikian, maksudnya, kalau tak banyak sangat jawatan yang dipertandingkan, kuranglah politik wang. Tetapi tidak sampai menghapuskan badan- badan (sayap-sayap) ini," kata beliau.

Beliau berkata, pemimpin UMNO sentiasa berusaha untuk memastikan politik wang tidak terus berleluasa sehingga akhirnya merosakkan parti itu sendiri.

"UMNO dan pemimpin UMNO pun memang merasai masalah yang timbul oleh sebab politik wang ini. Banyak kenyataan telah dikeluarkan. Kita akan cadangkan apa langkah- langkah yang akan diambil untuk mengurangkannya.

"Saya ingat tak payahlah ini dijadikan sebagai satu polemik pula," katanya.

- Utusan

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90