Top Ad 728x90

,

Rekod lari berganti-ganti selama 120 jam


Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kunak di sini, melakar sejarah apabila program Cabaran Lari Berganti-Ganti 40x400 Meter Tanpa Henti Selama 120 Jam berjaya dicatatkan di dalam Malaysia Book of Records.

Pengarah program itu, Alvin Raj Santhanadass berkata, seramai 40 pelajar sekolah berkenaan mengambil bahagian dalam program tersebut yang berlangsung selama lima hari dari 17 hingga 22 April lalu.

Menurutnya, peserta yang terdiri daripada atlet sekolah berjaya menamatkan larian sejauh 1,670.8 kilometer atau 4,177 pusingan di padang sekolah tersebut pada pukul 3.20 petang Rabu lepas.

"Kami gembira kerana matlamat program ini tercapai termasuk layak dicatatkan ke dalam Malaysia Book of Records," katanya di sini hari ini.

Majlis penutupan program itu disempurnakan oleh Ahli Parlimen Silam, Salleh Kalbi. Hadir sama, Pegawai Pelajaran Daerah Kunak; Zamri Pehakan; Pengetua SMK Kunak, Mohd. Tan Bacho dan Penasihat Program, Norsiah Abdullah Ong.

Alvin berkata, kejayaan itu membuktikan semangat tinggi pelajar untuk menjadikan SMK Kunak sebagai sekolah yang pertama menjayakan program sedemikian.

Katanya, program itu juga bertujuan memberi pendedahan kepada pelajar sekolah mengenai cabaran dan ketahanan mental serta fizikal untuk berjaya dengan cemerlang.

"Ia juga satu landasan ke arah membentuk jati diri, keterampilan dan semangat juang yang tinggi di kalangan pelajar," ujarnya.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90