Top Ad 728x90

,

LHDN Kini Dalam Proses Kumpul Data Pemohon BR1M

Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) kini dalam proses mengumpul data pemohon yang layak bagi menerima skim Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500, kata Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Sehubungan itu beliau meminta supaya kerajaan negeri memberi kerjasama danbantuan kepada petugas LHDN bagi memastikan proses pendaftaran berjalan lancar.

"Pada masa ini, kesemua petugas dan sukarelawan LDHN sedang giat memberitumpuan di kawasan pedalaman terutama di Sabah dan Sarawak bagi memastikan setiap isi rumah yang layak menerima bantuan itu didaftarkan sebelum tamat tempoh.

"Jangkamasa yang diberikan kini kurang dari sebulan dan dengan itu kita memerlukan maklumat yang lebih tepat mengenai kawasan yang berpenghuni bagi memudahkan pendaftaran," katanya kepada pemberita.

Ahmad Husni berkata, proses pendaftaran BR1M berjalan lancar dan sejak dilancarkan dua minggu lalu, LHDN telah menerima lebih 2.4 juta borang permohonan di seluruh negara.

Katanya, jumlah itu dijangka meningkat sebelum tamat tempoh yang ditetapkan iaitu pada 10 Januari tahun depan.

Beliau juga menjelaskan kesemua 304,000 penduduk yang tersenarai dalam daftar e-Kasih akan menerima bantuan secara automatik.

- BERNAMA

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90