Top Ad 728x90

,

Rahsia cantik Tiz Zaqyah

CANTIK rupa, cantik gaya dan indah tutur bicara serta cekal semangatnya. Seawal usia 24 tahun, Tiz Zaqyah sememangnya memiliki kecantikan yang asli.

Bentuk tubuhnya menawan dengan berat 48 kilogram pada ketinggian lima kaki tujuh inci.

Dalam satu pertemuan bersama pelakon terkenal ini, di Tanamera Spa, di Kuala Lumpur, dia diajukan soalan tentang rahsia kecantikannya.

"Tiada rahsia tertentu. Saya cuma pastikan sentiasa minum air masak sebanyak dua atau satu liter sehari terutama dilokasi penggambaran untuk menambah tenaga setelah seharian penat berada di lokasi," ujarnya.

Selain itu, Tiz juga akan sentiasa memastikan selesai sahaja penggambaran dilokasi dia akan membersihkan wajahnya terlebih dahulu sebelum tidur.

Dia juga mengamalkan rejim penjagaan kecantikan yang berasaskan dengan bahan-bahan semulajadi seperti membuat skrub menggunakan lobak merah.

"Saya mengamalkan skrub ini sejak di bangku sekolah lagi. Biasanya ibu saya yang akan membuatkan skrub tersebut dan saya hanya memakainya sahaja.

"Sejak mengamalkan penggunaan skrub lobak merah di muka, saya merasakan kulit muka bertambah halus. Sebulan sekali saya pasti memakainya," ujar pelakon yang meledak namanya melalui drama televisyen, Nur Kasih itu.

Tiz juga mengakui dia agak beruntung kerana tidak pernah mengalami masalah berat badan sejak dari remaja.

"Badan saya ini mudah turun mudah naik. Saya tidak pernah diet. Saya memang jenis suka makan nasi dan makanan yang pedas. Tapi saya pilih lauk ikan dan sayur. Itu sudah mencukupi.

"Tip saya menjaga perut ialah minum air 20 minit lepas makan. Air pun bukanlah jenis berais, setakat air sejuk atau air suam sahaja," ujar Tiz.

Selain menjaga pemakanan, dia juga sering memanjakan diri di spa dan paling gemar berurut.

Menurut Tiz , selepas berurut dia akan rasa begitu lega, segar dan benar-benar merehatkan mindanya.

"Tiz akan berurut sekurang-kurangnya tiga kali sebulan. Skrub badan pula dua kali seminggu, Tiz juga percaya bahawa aroma terapi memang memberi kesan untuk merehatkan minda seseorang," jelasnya.

Menurut si cantik itu lagi, jika tidak berlakon, dia memang bukan seorang yang gemar mengenakan solekan.

Apa yang akan dibuat sebelum keluar ialah sekadar memakai krim pelindung matahari dan sedikit gincu, alasannya supaya kulit bebas bernafas.

Tentang penjagaan kulit pula Tiz berkata, dia menggunakan rangkaian mandian May.

Baginya sentuhan mandian May dapat melembapkan kulit dan teksturnya sangat menyegarkan badan.

Produk itu diperkaya dapat memberi kesegaran sepanjang masa kepada pemakainya.

"Saya sangat menggemari baunya yang harum dan menyegarkan. Lebih penting baunya kekal lama pada kulit selain membuatkan kulit lembut dan licin," katanya.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90