Top Ad 728x90

,

Gambar suspek bom Bangkok tersebar

Beberapa gambar menunjukkan seorang lelaki asing didakwa suspek yang meletakkan bom di Bangkok semalam tersebar di laman sosial.

Menurut Bangkok Post, lelaki asing berkulit cerah tersebut didakwa sampai ke lokasi menggunakan tuk-tuk sambil membawa sebuah bungkusan dan beg, dan dilihat tidak membawa barangan tersebut tidak lama kemudian.

Namun begitu, pihak polis masih belum dapat memastikan siapa suspek sebenar dalam kejadian malam semalam.

Jurucakap polis, Leftenan General Prawut Thavornsiri memberitahu, sebanyak 15 rakaman kamera litar tertutup (CCTV) sudah diperiksa setakat ini.

Beliau memberitahu, pihak berkuasa terpaksa mengambil masa untuk mengumpul bukti kerana letupan bom malam semalam berbeza dengan kes-kes pengeboman sebelum ini.

Sementara itu, Setiausaha Kesihatan, Narong Sahametapa dan para doktor memberitahu agensi DPA bahawa terdapat kekeliruan dalam mengenal pasti kewarganegaraan mangsa.

"Mereka tidak mampu bergerak dan tidak membawa sebarang dokumen pengenalan semasa kejadian," kata Dr Narong.

Menurut beliau, mangsa paling muda dalam kejadian tersebut adalah seorang kanak-kanak berusia lima tahun yang cedera di kepala.

"Beberapa mangsa yang sudah dirawat dibenarkan keluar dari hospital, tetapi mereka yang masih trauma atau alami luka terbakar masih dirawat," akhiri beliau.



0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90