Top Ad 728x90

, ,

PM beri khidmat terbaik - Jeanne


Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Jeanne Abdullah percaya Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sudah memberikan khidmat yang terbaik sepanjang memimpin negara sejak 2004.

Sambil mengakui Perdana Menteri menghadapi pelbagai ujian ketika memimpin negara, katanya, sebagai seorang isteri beliau sentiasa tabah ketika melihat suaminya menghadapi pelbagai cabaran.

‘‘Saya tidak fikir Abdullah akan menyesal dengan apa yang sudah dilakukan ketika memimpin negara selama ini.

‘‘Saya juga tidak pernah menyesal mengahwini seorang lelaki sehebat Perdana Menteri kerana setiap kejadian ada hikmahnya dan apa yang terjadi sudah memang ditetapkan untuk terjadi,’’ katanya.

Jeanne berkata demikian kepada pemberita selepas pelancaran buku biografinya bertajuk Srikandi Berbudi, Luhur Berbakti, Cekal Diuji - Jeanne Abdullah yang ditulis oleh Noraini Nordin di Muzium Kesenian Islam hari ini.

Jelas Jeanne, sebagai manusia biasa semua orang mempunyai masalah masing-masing.

‘‘Saya bercakap sebagai isteri kepada Abdullah dan bukan sebagai Wanita Pertama Malaysia atau seorang isteri Perdana Menteri.

‘‘Apabila kita rasa sesuatu tindakan itu adalah terbaik untuk dilakukan maka kita akan bertindak sedemikian,’’ jelasnya.

Ditanya mengenai perancangannya selepas Perdana Menteri menyerahkan kepimpinan negara, Jeanne menyatakan hasrat untuk bergiat dalam program menggalakkan masyarakat prihatin dan penyayang selepas ini.

‘‘Masyarakat negara ini hidup dalam keadaan gembira dan aman. Namun kini kita tidak begitu prihatin.

‘‘Kita terlampau sibuk sehingga tidak mempedulikan apa yang berlaku di sekeliling kita lagi,’’ katanya.

Ditanya sama ada beliau bercadang untuk berbulan madu semula bersama Perdana Menteri, Jeanne menjawab, selepas ini beliau akan mempunyai pelbagai urusan lain.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90