Top Ad 728x90

Kisah Kaisara menerusi web Kotex


KAISARA terpilih sebagai ahli sidang redaksi majalah sekolah. Dia dan rakan-rakan mencadangkan agar majalah mingguan Tentang Gadis diterbitkan khas untuk membicarakan masalah gadis remaja yang inginkan banyak maklumat tentang mereka.

Tajuk yang diutarakan adalah Seks di kalangan Pelajar dan Wajarkah Pelajar Bercinta di Sekolah. Kaisara telah dipanggil oleh pengetua berikutan tajuknya yang kontroversi. Apakah kesudahannya episod dua Kisah Kaisara?

Kisah Kaisara yang popular di kalangan gadis remaja merupakan siri pendidikan yang memaparkan sekumpulan gadis remaja yang mengharungi kisah sebenar kehidupan remaja.

Siri drama yang disiarkan di TV9 dan TV3 selama tiga musim itu terhasil berdasarkan pendedahan kajian Kotex. Kotex pembekal utama produk penjagaan kebersihan wanita di Malaysia.

Kajian Kotex BodyLife IQ mendapati, hanya tiga peratus wanita Malaysia mengetahui rahsia tubuh mereka. Sehubungan itu, Kotex melancarkan siri episod talian atau webisod Kisah Kaisara.

Penggambaran siri web Kisah Kaisara tertumpu di sebuah sekolah menengah tempatan memaparkan kisah seorang gadis Melayu bernama Kaisara bersama kawan-kawannya Dania, Hana dan Amy. Mereka berkongsi isu-isu sebenar remaja gadis seperti haid, bau badan, kedaraan, kanser payu dara, mitos seks dan sebagainya.

"Kami merasakan sudah sampai masanya maju setapak lagi dan memulakan penerbitan siri Kisah Kaisara di platform talian kerana kumpulan sasaran banyak menghabiskan masa di Internet.

"Pendekatan ini juga memberikan banyak kelebihan kepada kami untuk meneroka topik yang sensitif dan kontroversi serta menggalakkan gadis-gadis untuk berbincang secara terbuka tentang tubuh mereka," kata Pengurus Pemasaran Kotex Kimberly-Clark Malaysia, Haniza Tahir.

Kisah Kaisara dibintangi oleh Sari Yanti Mohamad Nazari (Kaisara), Wan Sharmila Wan Mohamed (Amy), Elliza Abdul Razak ( Dania) dan Faralyna Md. Idris ( Hana). Saksikan cabaran remaja yang dilalui Kaisara dan rakan-rakannya dalam siri talian istimewa Kisah Kaisara.

Disiarkan mulai 17 Julai lalu, penonton berpeluang memenangi netbook jenama Sony Vaio yang berharga RM1,899 dan 99 keping tiket wayang dengan menjawab beberapa soalan mudah. Siaran web itu boleh didapati dengan melayari www.kotex.com.my

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90