Top Ad 728x90

PKNP lancar portal 'Invest in Pahang'

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang (PKNP) melancarkan portal rasmi, 'Invest in Pahang' sebagai pusat sehenti serta rujukan utama bagi pelabur asing dan tempatan mendapatkan maklumat mengenai peluang pelaburan di Pahang.

Ketua Eksekutif PKNP, Datuk Lias Mohd Noor, berkata portal dengan laman web PKNP turut berfungsi sebagai penyebar maklumat mengenai buletin industri, ekonomi dan perkara berkaitan pelaburan di Pahang.

Beliau berkata, menerusi portal berkenaan, pelabur boleh mendapat maklumat mengenai kemudahan infrastruktur termasuk pelabuhan, kawasan perindustrian serta pelbagai insentif ditawarkan kerajaan Pahang dalam usaha menjana pertumbuhan ekonomi di negeri itu.

“Portal ini boleh dilayari di www.investinpahang.gov.my juga menawarkan aplikasi dalam talian seperti e-borang, e-pendaftaran dan muat turun risalah selain direktori jabatan teknikal dan agensi terbabit dalam proses mendapatkan kelulusan projek perindustrian.

“Portal ini turut menyediakan ruang berinteraksi dengan petugas pelaburan bagi mendapatkan khidmat nasihat seperti perundingan mengenai prestasi sektor perindustrian,” katanya pada majlis sambutan Aidilfiti Kumpulan PKNP dan Pelancaran Laman Web ‘One Stop Agency’ PKNP oleh Menteri Besar yang juga Pengerusi PKNP, Datuk Seri Adnan Yaakob di Kompleks Dagangan Mahkota Indera Mahkota, Kuantan, kelmarin.

Lias berkata, pelabur boleh mendapatkan maklumat mengenai pelbagai sektor perindustrian sedia ada seperti industri minyak dan gas, kimia, petrokimia dan industri berasaskan makanan halal.

Katanya, ia juga menyediakan maklumat mengenai bidang bio- teknologi dan industri sel stem yang dikenal pasti sebagai sumber pertumbuhan ekonomi baru negara.
“Sebagai pemacu ekonomi, sektor perindustrian mempunyai sumbangan penting kepada pembangunan ekonomi negeri.

“Justeru, ia memerlukan iklim pelaburan yang kondusif bagi menarik pelabur baru dan pelancaran laman web ini memberi peluang kepada mereka meninjau perkembangan pelbagai sektor perindustrian di Pahang,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Adnan pula berkata, PKNP akan memberi bonus kepada 160 kakitangannya selepas selesai menjelaskan semua bon berjumlah RM511 juta selepas 2012.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90