Top Ad 728x90

Tungku kesihatan


Amalan bertungku biasanya diamalkan wanita baru lepas bersalin khususnya di kalangan masyarakat Melayu. Tradisi itu masih dikekalkan hingga hari ini.

Tetapi kini amalan bertungku tidak terhad kepada wanita dalam pantang, sebaliknya boleh dilakukan sesiapa sahaja, termasuk lelaki bagi tujuan kesihatan.

Ini terbukti apabila sepasang suami isteri, Mohd. Abdullah Isa, 40, dan Masitah Amsal Salleh, 40, yang mengusahakan pusat kecantikan De Ritz Beauty Care di Shah Alam, Selangor berani menampilkan lima set tungku pelbagai fungsi untuk wanita dan lelaki.

Kesemua tungku yang dihasikan itu menggunakan ramuan istimewa lebih 55 herba tradisi turun-temurun keluarga Mohd. Abdullah dari Kelantan.

Antara herba yang digunakan adalah serai wangi, jintan hitam, garam bukit dan herba tradisi iaitu Tangisan Burung.

Menurut Masitah selaku Pengarah Urusan De Ritz Beauty Care, herba Tangisan Burung itu mempunyai banyak kebaikan iaitu bijinya boleh merawat penyakit diabetes, daunnya pula mampu mencerahkan mata sementara akarnya bertindak merawat masalah pernafasan dan paru-paru.

Oleh sebab penggunaan herba itu jugalah katanya, beliau dan suaminya sepakat untuk memberikan nama produk mereka sebagai Tungku Tangisan Burung.

"Buat masa ini kami mengeluarkan lima jenis tungku. Bagi menampakkan setiap tungku ini berbeza kegunaannya, saya membalut dengan kain yang berbeza

"Contohnya bagi tungku yang dibaluti kain berwarna hijau berfungsi untuk membuang angin dalam badan sekaligus boleh digunakan untuk mereka yang ingin kelihatan langsing.

"Ini kerana angin yang banyak dalam badan menyebabkan sistem badan tidak teratur dan boleh menyebabkan kegemukan," katanya.

Bagi mereka yang berminat mendapatkan produk ini boleh mengunjungi pusat kecantikannya atau melayari laman web www.deritzbeauty.com atau melayari laman sosial Facebook atas nama Masita Amsal Salleh.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90