Top Ad 728x90

,

Kadar Zakat Fitrah Di Terengganu bagi tahun 2011 Kekal Seperti Tahun Lepas

KUALA TERENGGANU: Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) mengekalkan kadar zakat fitrah di Terengganu tahun 2011 sama seperti kadar tahun lepas iaitu RM8, RM7 dan RM5.

Yang diPertua Maidam Datuk Mazlan Hashim berkata kadar fitrah itu diperkenan Pemangku Raja Terengganu Tengku Mohammad Ismail Sultan Mizan Zainal Abidin.

Bayaran fitrah sama ada wang tunai atau dengan beras boleh dibuat mulai 1 Ramadan sehingga pagi hari raya Aidilfitri sama ada melalui amil-amil yang dilantik atau di kaunter-kaunter bayaran zakat Maidam.

Selain itu, fitrah juga boleh dibayar melalui SMS untuk pelanggan Celcom dan Maxis, katanya kepada pemberita di sini Ahad.

Mazlan berkata Maidam mensasarkan kutipan fitrah sekitar RM5.8 juta tahun ini, berbanding tahun lepas RM5.5 juta.

Katanya keseluruhan kutipan zakat di Terengganu tahun lepas adalah RM76.4 juta.

Mazlan berkata Maidam akan membelanjakan RM15 juta untuk bantuan zakat Aidilfitri kepada 32,000 orang fakir miskin di negeri ini tahun ini.

Sempena sambutan awal Ramadan ini, Maidam turut menerbitkan dua buah buku iaitu "Risalah Ramadan" dan "Azam dan Iqamah: Fadilat dan Pelbagai Hukum".

Orang ramai boleh mendapatkan buku berkenaan di pejabat Maidam, di sini.

- BERNAMA

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90