Top Ad 728x90

Senarai terkini kaunter saham yang mematuhi syariah

Suruhanjaya Sekuriti (SC) hari ini mengumumkan satu senarai sekuriti yang mematuhi syariah membabitkan 855 kaunter yang telah diklasifikasikan oleh Majlis Penasihat Syariahnya (SAC).

SC dalam kenyataannya di sini berkata, senarai yang dikemas kini itu boleh diperoleh dari laman webnya di www.sc.com.my, yang turut mengandungi senarai 25 sekuriti yang baru diklasifikasikan yang mematuhi syariah.

"Antara sekuriti itu ialah Perwaja Holdings Bhd., Teo Seng Capital Bhd., Uzma Bhd., Vastalux Energy Bhd. dan Kian Joo Can Factory Bhd.," katanya.

Katanya, senarai itu turut mengeluarkan dua sekuriti - Integrated Logistics Bhd. dan Unico Desa Plantations Bhd. dari senarai yang dikeluarkan terdahulu pada Mei 2008.

Semasa mengklasifikasi senarai sekuriti itu, SC berkata, SAC telah menggunakan satu set kriteria piawaian dalam memberi fokus ke atas aktiviti syarikat yang tersenarai di Bursa Malaysia.

SC berkata, senarai itu akan diterbitkan dalam bentuk buku kecil dan diedarkan secara percuma pada Disember 2008.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90