Lelaki dakwa ditampar penyokong PAS (PRK Kuala Terengganu)

Seorang lelaki berumur 29 tahun mendakwa ditampar oleh penyokong parti pembangkang ketika memasang bendera dan poster di Kampung Paloh di sini awal pagi semalam.

Ketua Polis Negeri, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, dalam kejadian kira-kira pukul 1.15 pagi itu, mangsa bersama enam rakannya sedang memasang bendera dan poster Barisan Nasional (BN) di tepi Sekolah Kebangsaan Paloh.

''Mereka kemudian didatangi seorang lelaki yang dikenali dan lelaki itu mengarahkan mereka supaya jangan memasang bendera dan poster itu.

''Lelaki itu kemudian mengajak mangsa pergi ke sebuah markas parti pembangkang yang terletak berdekatan,'' ujarnya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau berkata, mangsa kemudian dimarahi oleh sekumpulan orang yang berada dalam markas tersebut.

''Apabila mangsa keluar daripada markas tersebut, dia didatangi seorang lelaki lain dan lelaki itu bertindak menamparnya sebanyak tiga kali.

''Mangsa meminta maaf kepada lelaki itu dan pergi dari markas tersebut,'' ujarnya.

Beliau memberitahu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Chabang Tiga di sini kira-kira pukul 1.30 pagi mengenai kejadian itu.

Mohd. Shukri berkata, kejadian seumpama itu merupakan yang kedua berlaku sepanjang kempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu yang memasuki hari kesembilan hari ini.

- Utusan
Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url