Camana nak buat blog lebih popular?

Oleh EKIN
http://ceryte2kuh.blogspot.com/

Aku tak ingat mula-mula masa aku start buat blog ni , entah ape yang terlintas dekat kepala sampai aku buat blog aku pon tak ingat , haha . Maybe aku rase nak upgrade sikit dalam dunia internet ni kot , lagipun aku dah start bosan dengan dunia myspace , hehe . Jum kita share tips untuk meningkatkan blog trafik , dalam erti kata lain meningkatkan populariti blog kite ~

1) Bincangkan topik yang umum , so semua orang boleh share idea , and share diorang punye komen .

2) Kalau blogger lain komen post kite , dialu-alukan untuk membalas komen diorang . Akan timbul rasa penghargaan .

3) Letak gadjet untuk subcribe blog kite seperti RSS . You may also use this service ; Feedburner.

4) Share gambar-gambar yang menarik .

5) Kalau rajen , tukar la design page selalu . Sebulan sekali atau 2 bulan sekali , atau berkali-kali . Hehehe .

6) Tulis mengenai pencapaian blog kite . Actually aku tak ikut sangat tips niyh . hehehe!

7) Mulakan komunikasi antara blogger yang lain .

8) Bagitau kawan-kawan atau famili kite pasal blog kite so that they can share their idea too .

9) Start an award distribution and tagged system , haha ! System niyh aku tak pandai pakai pon .

10) Ceritakan something yang pelik , kelakar , atau menarik untuk disharekan .

11) Postkan video yang membawa pengajaran kepada pembace blog .

12) Be their followers =)

13) Gune bahasa yang sopan supaya tidak menimbulkan salah faham .

14) Post sekerap yang mungkin . Contoh sehari sekali , or sehari 2 kali , berkali-kali pon tak pe . Ngee .

Everybody wants to increase traffic towards to their blog. It takes longer to take a very good traffic. Different people has it different opinion , so for me , sharing is caring , caring is daring . Hehe .
Next Post Previous Post
3 Comments
  • JanG45
    JanG45 Ahad, 7 Jun 2009 pada 11:06:00 PTG SGT

    setuju

  • Lazyf
    Lazyf Isnin, 8 Jun 2009 pada 10:27:00 PG SGT

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

  • Lazyf
    Lazyf Isnin, 8 Jun 2009 pada 10:28:00 PG SGT

    btul btul btul...setuju sgt2..
    yg plg penting pastikan isi penceritaan blog anda lain drpd yg lain...

Add Comment
comment url