Tips Memulakan Perkenalan

Memulakan perkenalan walaupun nampak seperti agak mudah tetapi memerlukan keberanian untuk memulakannya. Tahukah kita langkah pertama yang patut diketahui dalam menghulurkan perkenalan, adalah dengan mengetahui seberapa banyak fakta tentang sidia yang ingin kita kenali itu melalui teman temannya,sahabat atau sebagainya.

1.BERSEDIALAH UNTUK DITOLAK
Ketahanan diri saat ditolak adalah faktor utama sebelum kita memulakan langkah perkenalan. Apa maksudnya disini? Ianya bermaksud bahawa kita perlu bersedia jika dia yang kita minati itu menolak ketika kita memulakan langkah perkenalan kerana dia mungkin sudah ada teman istimewa,sudah menjadi tunangan orang seumpamanya dan juga mungkin isteri orang. Ditolak bukan bermakna kita tidak baik pada pandangan matanya tetapi itu bermakna kita perlu berusaha lebih.

2.PECAHKAN TEMBOK
Pecahkan tembok yang mungkin menjadi penghalang kepada keinginan kita sebelum ini. Ada sesetengah orang mempunyai tahap keyakinan yang sangat rendah dalam diri mereka.belum cuba belum tahu tetapi kita sudah menyatakan tidak boleh. Justeru itu pecahkanlah tembok yang menjadi penghalang kepada diri kita selama ini. Buangkan belenggu ketidakyakinan itu, mana tahu dia yang yang kita sukai itu memang sudah ditakdirkan akan menjadi milik kita.

3.BELAJAR TENTANG BAHASA TUBUH SEORANG WANITA
Pelajari tentang perhatian yang selalu dituntut oleh seorang wanita. Lelaki yang mengetahui tentang bahasa tubuh seorang wanita sangat mudah untuk merapati dan mempelajari samaada wanita itu meminati dirinya ataupun tidak. Sebagai contoh, kalau seorang wanita itu bercakap dengan nada yang agak kasardengan kita yang suka menganggunya itu tandanya dia terang terangan menolak kita dan tidak berminat untuk berkenalan dengan kitapun. Jawapan ini sangat jelas dan terang dan tidak perlulah kita meneruskan lagi salam perkenalan tersebut.

4.SENTIASA MENYIMPAN NOMBOR TELEFONNYA
Mengenali seorang gadis bermakna kita menyukainya,ini bermakna bahawa kita perlulah mengenali dirinya seberapa banyak yang boleh.setelah mendapat nombor telefonnya,pastikan kita menyimpannya. Kali pertama, kalau dia menolak ajakan kita untuk keluar namun kali ke dua, ketiga atau keempat mungkin dia tiada pilihan lain. Ketika itu kita gunakanlah segala kelebihan yang ada pada diri kita untuk membuatkan dia mula menyukai diri kita. Kalau kita dikurniakan kelebihan berbicara, gunakanlah aspek itu. Kalau kita punya wajah yang menarik atau tampan, gunakanlah juga cara tersebut namun pastikan setiap hubungan yang dijalinkan berlangsung dengan baik dan jangan sesekali berdendam jika dia terus menolak kita.

5.BERSIKAP POSITIF
Ada sesetengah orang lelaki yang tahap kesabarannya sangat kurang. Jika kita salah seorang daripadanya, pastikan kita bersikap agak positif dalam hal ini. Wanita tidak menyukai lelaki yang kasar budi bahasanya malah mereka memilih lelaki yang bersikap gentlemen, berbudi bahasa, berhemah serta memiliki pelbagai ciri lelaki idaman. Justeru itu bersikap positif lah jika kita mahu menambat hati gadis yang kita sukai itu.

http://alhishamz.blogspot.com/

Share this:

ADMIN

Blogger Infokerjaya

0 Comments:

Catat Komen

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.