Top Ad 728x90

Sambutan Bunga Raya bunga kebangsaan


Ramai rakyat Malaysia kini tidak menyedari Bunga Raya adalah bunga kebangsaan yang merupakan satu daripada simbol negara.

Populariti Bunga Raya dilihat semakin menurun jika dibandingkan dengan apresiasi rakyat terhadap bunga kebangsaan itu sekitar 20 tahun lalu.

Warna merah pada Jalur Gemilang ialah lambang semangat waja, simbol kekuatan dan keberanian; sama maknanya dengan merah pada bunga kebangsaan, Bunga Raya.

Pada 30 September ini, Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin akan melancarkan majlis sambutan meraikan ulang tahun ke-50 Bunga Raya sebagai bunga kebangsaan di Kompleks Kraftangan, Jalan Conlay.

Acara yang julung kali diadakan itu diharapkan dapat memupuk kesedaran dan kefahaman rakyat mengenai Bunga Raya sebagai bunga kebangsaan.

Sempena sambutan itu, wang syiling khas yang dikeluarkan Bank Negara dan setem istimewa keluaran Pos Malaysia serta lagu tema Bunga Raya sebagai bunga kebangsaan negara akan dilancarkan.

- Bernama

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90