Top Ad 728x90

Borang cukai pendapatan boleh dihantar 1 Mac 2011 ini

KUALA LUMPUR 25 Feb. – Penghantaran borang nyata cukai pendapatan tahun taksiran 2010 melalui e-Filing bagi borang BE, B, M, P dan E boleh dilakukan mulai 1 Mac ini.

Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dalam satu kenyataan hari ini memberitahu, perkhidmatan itu boleh dicapai melalui laman web https://e.hasil.gov.my atau melalui laman web rasmi LHDN di www.hasil.gov.my.

“LHDN menyeru semua pembayar cukai supaya mengemukakan borang nyata cukai pendapatan mereka dengan segera dan tidak menunggu saat akhir bagi mengelakkan kesesakan talian,” jelas kenyataan itu.

Kenyataan itu menjelaskan, tarikh akhir bagi penghantaran borang E (majikan) adalah pada 31 Mac ini manakala borang BE (pendapatan selain perniagaan individu bermastautin) dan borang M (pendapatan selain perniagaan individu tidak bermastautin) adalah pada 30 April ini.

Tarikh akhir penghantaran bagi borang B (pendapatan perniagaan individu bermastautin), borang M (pendapatan perniagaan individu tidak bermastautin) dan borang P (perkongsian) adalah pada 30 Jun ini.

Menurut kenyataan itu, pembayar cukai yang belum pernah menggunakan e-Filing perlu memohon nombor pin melalui e-mel pin@hasil.gov.my.

Sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut boleh menghubungi 1-300-88-3010 atau layari laman web www.hasil.gov.my

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90