Top Ad 728x90

Jam GPS


PERNAHKAH terfikir untuk merentas desa dengan jam di pergelangan tangan yang mempunyai kemudahan Sistem Kedudukan Global (GPS).

Seharusnya sesiapa saja yang memiliki jam Forerunner 610, anda boleh melakukan apa saja untuk memulakan dimensi baru ketika berlari dan berjoging.
Mudah saja. Dengan sentuhan, jentik dan leret, Forerunner 610 membantu anda memulakan larian sambil mengumpul pelbagai data dan kemudian menyimpannya.


Untuk rekod, jam canggih ini memberikan anda beberapa cara bagi mengemaskini data latihan. Fungsi leret dan turun naik menjadikan mudah untuk mengubah latar (setting), mengkaji semula arkib larian anda dan banyak lagi.

Hanya jentik dengan pantas di atas skrin untuk pergi ke halaman latihan berikutnya dan anda boleh melihat banyak lagi data.

Skrin sesentuh 610 yang licin ternyata lasak apabila ia berfungsi. Malah ia mempunyai ketahanan apabila digunakan dalam hujan, berpeluh dan percikan air serta boleh berfungsi walaupun menyentuh dengan sarung tangan.

Di sebalik cermin licin ternyata jam ini bersedia untuk bekerja sekeras mana yang pemiliknya inginkan.
Ini kerana 610 menyediakan jarak yang tepat, rentak, kedudukan GPS, degup jantung dan kalori.

Malah ia boleh memandu anda kembali ke tempat permulaan larian, memberikan anda kebebasan bagi meneroka laluan baru dan tekun mengemudi anda ke tempat permulaan.

Selain itu, perkakasan latihan terbaru iaitu Virtual Racer, pengguna boleh mengubah sebarang senaman dan larian kepada "virtual matchup".

Ciri ini membolehkan anda bersaing dengan catatan masa terbaik sebelum ini atau mencabar sebarang aktiviti yang dimuat turun kepada Garmin Connect.

Laporan Virtual Racer mencatat kepelbagaian kelajuan dan keadaan pada waktu itu, seolah-olah anda sedang bersaing dengan lawan anda.

Atau gunakan fungsi "Virtual Partner" dan lihat bagaimana pencapaian anda berbanding kelajuan yang anda catat.

Forerunner 610 turut menawarkan amaran getaran yang boleh diasingkan mengikut masa, jarak, kalori, degup jantung atau nada.

Jadi, apabila sampai di destinasi anda boleh rasakan getaran lembut.

Sampai masanya bagi jam sukan yang boleh membantu anda berlatih dengan lebih bijak dan 610 boleh melakukannya.

Ini adalah jam sukan pertama dengan keupayaan Training Effect daripada Firstbeat.

Training Effect mengukur kesan sebarang aktiviti anda sama ada kecergasan aerobik yang pada dasarnya membantu berlatih dengan lebih berkesan.

Training Effect juga menilai anda berdasarkan profil anda, degup jantung anda dan tahap kesukaran aktiviti yang dilalui.

610 juga mengasingkan zon degup jantung, amaran dan kadar jantung berdasarkan pengiraan kalori.

Apabila anda sudah menamatkan senaman dan larian, Forerunner tetap bekerja. Ia akan memuat data larian tanpa sambungan jalur lebar ke dalam Garmin Connect apabila diletakkan dekat komputer anda apabila sampai di rumah dan mengkaji semula larian pada bila-bila masa.

Ia berfungsi secara teknologi tanpa wayar ANT dan USB yang didatangkan bersama jam anda.

Tiada talian jalur lebar, tidak perlu muat turun secara manual dan tidak berpeluh.

Sementara itu, tidak ketinggalan anda juga boleh memantau berat badan, paras lemak, jumlah air dalam badan dan enam lagi ukuran apabila menggunakan Forerunner 610 dengan menggunakan Tanita BC-1000.

Kesemua bacaan direkod dalam Forerunner 610 dan kemudiannya secara automatik ke Garmin Connect apabila ia berada dekat dengan komputer.

Seandainya anda bercadang untuk menyertai perlumbaan maraton dalam masa terdekat, Forerunner 610 adalah pilihan yang tepat.

Jika berminat, hubungi Aeco Technologies (M) Sdn Bhd di talian 03- 92858062.


SPESIFIKASI

Dimensi Unit, WxHxD: 4.57 x 6.35 x 1.42 cm

Saiz paparan, WxH: 2.54 cm

Resolusi paparan, WxH: 128 x 128 piksel

Berat: 72 gram

Bateri: lithium-ion boleh caj semula

Jangka hayat bateri: 4 minggu dalam mod jimat; 8 jam dalam mod latihan

Kalis air: Ya (IPX7)

GPS: Ya

Peta dan memori: 1,000 pusingan

Ciri-ciri: Skrin kadar degup jantung

Tambahan: Garmin Connet dan Garmin Training Center adalah sesuai dengan Windows XP atau lebih baru dan Mac OS 10.4.11 atau lebih awal degan Safari

Harga: RM1,255

* Artikel ini salah satu kandungan dalam aplikasi Berita Harian (iBH)

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90