Top Ad 728x90

AirAsia Perkenal "Raya Meal" Sempena Ramadan & Syawal

AirAsia Perkenal "Raya Meal" Sempena Ramadan & Syawal


Syarikat penerbangan tambang murah iaitu AirAsia telah memperkenalkan menu 'Raya Meal' dalam katalog makanan penerbangannya sepanjang bulan Ramadan dan Syawal bermula 7 Julai ini.

Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia Berhad, Aireen Omar berkata, menu Nasi Hujan Panas (Rainbow Rice) bersama Rendang Daging dan Acar itu dipilih berdasarkan citarasa masyarakat Malaysia selain ia sesuai untuk dijadikan menu berbuka puasa pada bulan Ramadan.

"Pembaharuan menu yang dilakukan oleh AirAsia bersempena kedatangan Ramadan dan Syawal nanti disediakan berdasarkan citarasa masyarakat Malaysia dan paling penting ia telah disahkan halal oleh Jakim.

"Penerbangan bukan lagi tentang untuk menuju ke sesuatu destinasi sahaja sebaliknya untuk merasai pengalaman itu sendiri. Kami di AirAsia berharap semua pelanggan akan teruja dan menyukai menu terbaharu yang disediakan," katanya.

Hidangan istimewa tersebut turut dihidangkan bersama manisan tradisional iaitu wajik sebagai pencuci mulut.

Ia boleh ditempah menerusi laman web www.airasia.com dengan harga RM15 termasuk sebotol air mineral (100ml) manakala pembelian dalam penerbangan dijual pada harga RM19 dengan pilihan bersama kopi, teh atau pun jus oren.

Sementara itu, antara hidangan lain yang turut disediakan kepada pelanggan AirAsia adalah Nasi Ayam Masam Manis Uncle Chin (Uncle Chin’s Sweet and Sour Chicken Rice), Nasi Goreng Ikan Pedas (Spicy Fish Fried Rice) dan Nasi Sayuran Manchurian (Vegetable Manchurian Rice) dengan harga serendah RM15 setiap satu.

Tidak ketinggalan kata Aireen, hidangan kegemaran penumpang AirAsia iaitu Nasi Lemak Pak Nasir, Briyani Sayuran akan tetap ditawarkan kepada pelanggan sepanjang bulan Ramadan dan Syawal nanti.

"Pihak AirAsia juga turut memperkenalkan seleksi snek iaitu 'Quick Bites' seperti Kek Keladi (Yam Cakes), Samosa (Samosa with Mint Chutney), Bungkusan Bayam bersama Keju dan Avokado (Spinach Wrap with Cream Cheese and Avocado), Kebab kambing (Lamb Kathi Kebab Wrap), dan Sandwic Ayam dengan Epal (Chicken Mayo with Apple Sandwich).

"Semua menu tersebut boleh dibeli semasa penerbangan bersama semua kapal terbang dengan kod AK," katanya.

Pelanggan juga digalakkan untuk membuat tempahan awal bersama tiket kapal terbang bagi mengelakkan sebarang masalah ketika di dalam penerbangan.

Malah mereka akan menerima diskaun sebanyak 20 peratus jika pembelian dibuat menerusi laman web AirAsia.

Untuk informasi lanjut mengenai promosi dan aktiviti AirAsia boleh layari laman Twitter (twitter.com/AirAsia) atau Facebook (facebook.com/AirAsia).

 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90