Top Ad 728x90

, , ,

Neelofa Juara Bintang Paling Popular 29 (ABPBH2)


Pengacara dan pelakon Neelofa memberitahu cara dia membawa dirinya untuk bergelar artis contoh dan ikon merupakan salah satu sebab dia memenangi Anugerah Bintang Paling Popular (ABPBH29) yang diadakan, malam Ahad.

Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Md Noor, 27, berkata, dia menjadikan segala cerita kontroversi pada awal kemunculannya sebagai sebuah pengajaran sebelum bertukar menjadi seorang selebriti yang lebih dihormati.

"Saya sedar pada tahun pertama kemunculan, saya penuh dengan kontroversi sahaja sehingga saya sendiri rasa tidak tahan dan mula putus asa.

"Sehingga tahun keempat saya sudah tahu mengawal dan cuba berubah menjadi seorang yang sesuai dijadikan contoh kepada masyarakat," ujarnya kepada mStar Online.

Neelofa ditemui pada sidang media selepas selesai ABPBH29, yang diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), malam Ahad.

Neelofa turut memenangi kategori Pengacara TV Popular. Kemenangannya sebagai bintang paling popular membolehkan dia membawa pulang sebuah kereta Volkswagen Passat.

Dalam pada itu, Neelofa berkata, sepanjang enam tahun bergelar anak seni pelbagai dugaan terpaksa dilaluinya.

Tambahnya, orang di sekeliling dan peminat sentiasa menjadi penyokong dan tulang belakang dalam memberi kekuatan untuk meneruskan kerjaya dalam industri seni.

"Susah untuk terus berada dan releven dalam industri ini, tapi seorang rakan artis ada beritahu jika saya berjaya lalui lima tahun pertama, maka ia akan mudah untuk tahun seterusnya.

"Benar, ini tahun keenam saya dan masih berada dalam industri hiburan. Sejak tahun keempat saya sudah bataskan diri dan terlalu berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan agar tidak terpalit kontroversi," ujarnya.

Tambah Neelofa, dia turut menjaga nilai eksklusif terutama dalam memilih tawaran-tawaran sebagai pelakon dan pengacara yang bersesuaian dan dapat membantu kerjayanya.

Sementara itu, ditanya tentang ucapannya di atas pentas yang menyebut beberapa nama penting termasuk Datuk Hans Isaac, Neelofa mengakui dia antara individu penting dalam kerjayanya.

Tambahnya, Hans, banyak memberi nasihat dan tunjuk ajar pada awal kemunculannya dalam industri.

"Saya ada sebut tiga nama iaitu Aziz M.Osman kerana dia pengarah pertama yang percaya bakat saya, Erma Fatima pula pengarah yang sentiasa memberi kepercayaan kepada saya dalam banyak drama yang diterbitkan.

"Manakala, Hans juga individu penting yang banyak mengajar saya apa yang patut lakukan terutama ketika berhadapan dengan kontroversi dulu," ujarnya.

-mStar

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90