Top Ad 728x90

Nombor Plat 'F' Untuk Putrajaya 'V' Untuk Kuala Lumpur

Nombor Plat 'F' Untuk Putrajaya 'V' Untuk Kuala Lumpur


Kenderaan di Wilayah Persekutuan Putrajaya dan Kuala Lumpur akan menggunakan nombor pendaftaran (plat kenderaan) baharu masing-masing bermula dengan abjad 'F' dan 'V' mulai bulan Jun 2016.

Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Ab Aziz Kaprawi berkata nombor pendaftaran berkenaan akan diikuti dengan nombor 1 hingga 9999.

Ketika ini, Wilayah Persekutuan Putrajaya dan Kuala Lumpur menggunakan nombor pendaftaran yang bermula dengan abjad diikuti nombor dan abjad semula.

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan mengeluarkan bulan Jun nanti untuk Putrajaya dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur akan dilaksana selepas pelaksanaan di Putrajaya, katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen.

Beliau berkata pelaksanaan nombor baharu itu berikutan nombor pendaftaran sedia ada terlalu rumit untuk dibaca serta kurang mendapat sambutan kerana pemilik kenderaan memilih untuk membida nombor pendaftaran dari negeri lain.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90