Top Ad 728x90

,

Henti sebar gambar lelaki Bangladesh bergelang hijau


 Polis meminta orang ramai berhenti daripada menyebarkan maklumat tidak tepat berkaitan seorang lelaki warganegara Bangladesh memakai gelang berwarna hijau yang didakwa positif Covid-19 di Terminal One, Seremban semalam.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Mohd. Said Ibrahim berkata, polis telah membuat pemeriksaan ke atas lelaki berusia 31 tahun berkenaan bersama-sama kakitangan Jabatan Kesihatan negeri sekitar pukul 9.30 pagi.

Katanya, semasa pemeriksaan, gelang hijau berkenaan bukanlah dikeluarkan Jabatan Kesihatan dan lelaki berkenaan bukanlah pesakit dalam pemantauan Covid-19.

“Kami gesa orang ramai berhenti sebar maklumat tidak sahih dalam media sosial sehingga menimbulkan kegusaran dalam kalangan orang awam. Sekiranya dikesan melakukan kesalahan berkenaan, mereka boleh didakwa di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia (AKM) 1998.

“Bagi lelaki Bangladesh berkenaan, kami sedang menyiasat dari mana dan atas sebab apa dia memakai gelang hijau berkenaan,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mohd Said. berkata, buat masa ini lelaki tersebut ditahan di bawah Akta Imigresen kerana gagal menunjukkan pasport semasa pemeriksaan dijalankan.

Hari ini tular di aplikasi WhatsApp beberapa gambar seorang lelaki Bangladesh bergelang tangan hijau berada di Terminal One, Seremban kononnya bagi menaiki bas untuk pergi ke Kuala Lumpur.

Lelaki tersebut didakwa pesakit Covid-19 yang dikuarantin di rumah.

Turut tular satu rakaman suara wanita mendakwa seorang lelaki bukan warganegara positif Covid-19 telah merayau-rayau di Bahau sebelum menaiki bas ke Seremban.

Rakaman suara sama juga turut meminta orang ramai supaya tidak ke Bahau bagi mengelakkan wabak tersebut merebak.

Sumber : Utusan

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90