Kesilapan pemprosesan jejas akaun bank pengguna - CIMB

 

CIMB Group Holdings Bhd (CIMB) menjelaskan terdapat kesilapan pemprosesan telah menyebabkan sebilangan kecil pelanggan menerima kredit pendua dalam akaun mereka.

Kumpulan perbankan kedua terbesar di Malaysia dari segi aset itu berkata, pihaknya sedang menghubungi pelanggan terkesan untuk memastikan penyelesaian yang adil dan terurus.

"Pelanggan yang terjejas juga boleh menghubungi kami (CIMB) di talian 03 22956188 untuk penjelasan dan perbincangan lanjut," katanya dalam satu kenyataan.

CIMB berkata demikian bagi mengulas mengenai laporan media bahawa terdapat sesetengah pengguna akaun bank CIMB dikejutkan dengan pembekuan akaun mereka secara tiba-tiba.

Panik menyelubungi pemegang akaun CIMB apabila mereka menerima pemberitahuan mengenai wang yang diperuntukkan untuk debit daripada akaun mereka.

Wang kepunyaan sesetengah pemegang akaun diperuntukkan untuk didebitkan dalam bentuk pelbagai caj bank manakala beberapa pelanggan menerima kredit pendua dan transaksi yang tidak berjaya melalui akaun mereka.

Dalam laporan media yang memetik khabar angin yang berlegar di media sosial bahawa terdapat 11,000 akaun milik pelanggan CIMB telah dibekukan sejak Isnin dan mereka mendapat mesej bahawa mereka berhutang ribuan ringgit kepada bank itu.

Sumber : Berita Harian

 

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url