Top Ad 728x90

,

UMNO: 809 daftar secara online hari pertama pelancaran

Seramai 809 orang di seluruh negara mendaftar sebagai ahli UMNO menerusi pendaftaran keahlian UMNO secara online pada hari pertama sistem itu dibuka hari ini.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, jumlah itu sangat memberangsangkan walaupun pada hari pertama iaitu sehingga pukul 8 malam tadi.

Katanya, sistem pendaftaran online itu lebih menggalakkan orang ramai untuk memohon kerana ia mudah dan cepat.

"Kita menjangkakan lebih ramai lagi yang akan mendaftar keahlian dan diharap penyertaan mereka sebagai ahli UMNO akan menyemarakkan lagi parti UMNO," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi melancarkan sistem pendaftaran keahlian parti secara online bagi memberi peluang kepada orang ramai untuk menjadi ahli UMNO.

Bagi pemohon yang ingin menjadi ahli UMNO secara online, boleh dibuat menerusi laman web www.daftar.umno.org.my.

Proses untuk mendaftar keahlian ialah, pemohon dikehendaki menaip nama penuh, nombor telefon dan e-mel, negeri, bahagian dan cawangan yang ingin disertai.

Syarat untuk membuat pendaftaran ialah warganegara Malaysia dan kaum Melayu atau bumiputera.

Individu berkenaan juga dikehendaki membuat pengakuan untuk patuh kepada Perlembagaan, peraturan dan segala dasar parti.

- Utusan

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90