Top Ad 728x90

,

Siling Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) Kuala Terengganu tertanggal


Selepas sebahagian bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin runtuh dan Pusat Akuatik di sini ditutup, masalah siling tanggal di beberapa bahagian Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) menjejaskan imej satu lagi projek mega negeri ini yang baru hampir setahun digunakan.

Pengurus Malaysia Airports Bhd (MAB) LTSM, Ahmad Ramli Mahmood, berkata pihaknya sudah mengesan masalah siling tanggal di beberapa bahagian lapangan terbang itu terutama di bahagian kiri dan kanan bumbung utama sejak lapan bulan lalu, dan dalam tempoh itu sudah tiga kali kejadian itu berulang.

Katanya, setiap kali MAB mengesan masalah itu, kontraktor akan membaikinya tetapi tidak berapa lama kemudian kejadian sama akan berulang.

Ahmad Ramli berkata, siling di bahagian bumbung utama berhampiran Kompleks Menara Kawalan itu mungkin tertanggal disebabkan angin kuat dari pantai dan ini sudah tentu menjejaskan pemandangan terminal berharga RM123 juta itu.

"Kami sudah melaporkan masalah ini kepada Jabatan Kerja Raya (JKR) dan kami berharap agensi itu akan tampil dengan penyelesaian jangka panjang yang mungkin membabitkan rekaan semula bumbung itu," katanya.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90