Top Ad 728x90

, , ,

DG Hisham ingatkan rakyat duduk rumah jika tiada urusan

 

Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah menjelaskan ciapan balas yang dimuat naik di akaun Twitter mengenai saranan duduk di rumah bukan perkara baharu yang disuarakan beliau.

Beliau berkata, tujuan ciapan berkenaan adalah bagi mengingatkan semua rakyat di negara ini supaya tidak keluar rumah sekiranya tiada urusan penting khususnya dalam situasi penularan Covid-19 yang menunjukkan pertambahan kes setiap hari di semua negeri ketika ini.

“Perkara ini bukan perkara baharu. Dari hari pertama lagi saya tweet untuk mengingatkan semua rakyat Malaysia yang tiada urusan penting di luar supaya duduk rumah.

“Kalau nak keluar dari rumah kerana ada urusan penting, patuh kepada prosedur operasi standard. Sebab itulah tujuan utama saya tweet sedemikian, hanya ingatkan duduk rumah kalau tiada urusan penting,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau berkata demikian bagi mengulas ciapan di Twitter hari ini dengan menyebut, “How about all stay at Home for awhile again? sebagai mesej balas kepada seorang pengguna Twitter yang mencadangkan supaya kerajaan menyekat perjalanan antara negeri buat sementara waktu.

Ciapan itu kemudian trending di Twitter sehingga mengundang persoalan dalam kalangan orang ramai yang berteka-teki sama ada Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) akan dilaksanakan semula.

Pada masa sama, perkataan MC0 2.0 dan Lockdown 2.0 yang merujuk kepada PKP turut menjadi trending dengan lebih 15,000 ciapan setakat pukul 8 malam ini.

Sumber : Kosmo!

 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90